Automatic Return Function gets crazy

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

jan38

New Member
Lid geworden
3 jul 2017
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
51
Locatie
breda
Vorige week heb ik mijn eerste drone gekocht en inmiddels de nodige crashes. Behalve dat mijn drone ondanks zijn GPS niet op hetzelfde punt blijft hangen heb ik gewerkt dat de Automatic Return Function bij mij het tegenovergestelde lijkt te betekenen.
  • Telkens wanneer ik die indrukte ging mijn droom uit koers en crashte.
  • Kalibratie volgens boekje uitgevoerd

Gisteren ARF-functie ingedrukt terwijl drone circa 30 meter van mij vandaan stond. Vervolgens gaat de drone er als een haas (sideways) vandoor om vervolgens ergens in het mais land neer te storten. Tijdens zijn crashvlucht flipte de drone een paar keer in de lucht. Echt heel maf. Eerdere crashes zagen er 'normaler' uit.

Wie of wie heeft ervaring met deze problemen? Het gaat overigens om een bayangtoys x16 drone welke waarvan de motoren aanvankelijk niet wilde startten (gedurende dagen, tig keer geprobeerd. Sinds vorige week werkt de drone wel en geeft het starten van de motoren geen enkel probleem. Zou vliegbasis Gilse Rijen hiermee te maken hebben (ten tijde van de storing werd er namelijk veel geoefend met helikopters).

P.S: Servicedesk banggoods.com is helaas waardeloos. Reageren traag en blijven vragen om bewijs. Hebben tevens mijn (kritische) reviews niet geautoriseerd.
 
Hallo,

Allereerst denk ik dat je helemaal niet mag vliegen in het gebied waar je vliegt. Zie Drone no-fly zones | ministerie van Infrastructuur en Milieu voor de no fly zones of zie artikel: Ministerie voegt kaart met drone no-fly zones toe aan Kadaster . Altijd handig om te weten. Ik heb even gekeken wat voor drone dat is. Houd er rekening mee dat je op z'n minst ervaring moet hebben in het vliegen van drones. Duurdere drones (denk aan DJI, Parrot, Walkera etc) zijn vaak stabieler dan "klonen" + dat die meer failsafe functies hebben als er wat met het signaal aan de hand is. De kans is dan meer aanwezig dat je zelf moet corrigeren. Natuurlijk moet het zo zijn dat functies die er op zitten wel naar behoren moeten werken. Verder kan ik er niets over zeggen omdat ik deze drone verder niet ken. Succes verder.