Accu

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

theo

New Member
Lid geworden
7 nov 2016
Berichten
8
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
75
Locatie
friesland
Hallo .Mijn naam is Theo Span ik heb een phantom 3 standaard wat mij zeer goed bevalt. IK heb gisteren even gevlogen ongeveer 6 minuten. Mijn vraag is kan ik nu mijn accu weer onderlading zetten of moet ik hem eerst leeg vliegen en dan weer laden.

Verzonden met mijn SM-G901F en de Dronepilots.nl app
 
Hoi Theo, een accu even halverwege bijladen is op zich geen probleem, maar het wordt aangeraden om een LiPo na iets van 10 cycli een keer helemaal leeg te vliegen. Overigens is het aan te raden om een LiPo met iets van 30-40% lading op te bergen als je deze een tijd lang niet gebruikt.
 
Hallo .Mijn naam is Theo Span ik heb een phantom 3 standaard wat mij zeer goed bevalt. IK heb gisteren even gevlogen ongeveer 6 minuten. Mijn vraag is kan ik nu mijn accu weer onderlading zetten of moet ik hem eerst leeg vliegen en dan weer laden.

Verzonden met mijn SM-G901F en de Dronepilots.nl app

Mijn advies is: vlieg totdat de controller begint te piepen en vervang dan de accu. Zeker niet leegvliegen want dat verkleint de levensduur van de lipo-accu en brengt een groot crash-risico mee!!
olivier 2007
 
  • Leuk
Waarderingen: theo
Als ik google op accu voor Phantom 3 professional zie ik prijzen variërend tussen 92,50 tot 145,00 euro. Nu begrijp ik dat er ook niet originele bij staan. Waarbij dus de vraag, wat er mis zou zijn met die goedkopere!
 
Het punt is: dat weet je niet. Alleen zou ik zelf geen enkel risico willen nemen met niet-originele accu's. Er zijn huizen in brand gevlogen, drones neergestort en mensen gewond geraakt door niet-originele accu's. Dan maar liever een paar tientjes meer uitgeven. LiPo's bevatten heel veel energie en je wilt echt niet dat er door gebruik van inferieure materialen of een slecht ontwerp kortsluiting ontstaat.
 
Het punt is: dat weet je niet. Alleen zou ik zelf geen enkel risico willen nemen met niet-originele accu's. Er zijn huizen in brand gevlogen, drones neergestort en mensen gewond geraakt door niet-originele accu's. Dan maar liever een paar tientjes meer uitgeven. LiPo's bevatten heel veel energie en je wilt echt niet dat er door gebruik van inferieure materialen of een slecht ontwerp kortsluiting ontstaat.
Duidelijk antwoord, bedankt
 
Wat Wiebe de J. schrijft over de risico's die je loopt bij toepassing van niet-originele Phantom 3 accu's klopt helemaal met wat ik links en rechts over dit onderwerp ben tegen gekomen. En vergeet het verzekeringsaspect niet uit het oog!
 
Hoi Theo, een accu even halverwege bijladen is op zich geen probleem, maar het wordt aangeraden om een LiPo na iets van 10 cycli een keer helemaal leeg te vliegen. Overigens is het aan te raden om een LiPo met iets van 30-40% lading op te bergen als je deze een tijd lang niet gebruikt.
Mijn ervaring met een noodgedwongen vrijwel leeg gevlogen accu is, dat die accu daarna niet meer opgeladen bleek te kunnen worden.
Gelukkig wist ik nog een handige oplaadtruuk van een vriend, waarmee ik het laadproces weer op gang kon brengen. Er zijn mensen die vinden dat je in zo'n geval gebruik moet maken van zo'n speciale diep-ontlader / dieplader van ca. 500 euro, die voor DJI-accu's te koop is. Maar zoveel hoeft het dus niet te kosten.
 
Als de batterij is ontladen tot ca. 10 % of minder restcapaciteit moet je een verlengsnoer + stopcontac(en) nemen met een aan/uit knop, om de lader op aan te sluiten.
Zet de batterij aan de lader en zet het contact op het verlengsnoer snel achter elkaar een keer of vier aan en uit. Als het niet helpt moet je dit startprocedé herhalen.
Daarna zal het eerste lichtje op de batterij gaan knipperen en gaat het oplaadproces van start.