360 foto test

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Leuk gedaan, met welke software gemaakt?
 
Hallo , ik heb er ook nog een van de laatste meeting op 25e in Lelystad, alleen we waren de zonnekap op de mavic vergeten, deze moet er af bij de 360 opnames 24 stuks.

Hangar 360 Photo
 
Software is hier niet bij nodig.

Eenmaal verbonden via de DJI GO app, kun je de Hangar app starten. Deze stuurt de drone dan tijdelijk aan. 23 foto's worden gemaakt. 2 rondes van 11 foto's waarbij in de 2de ronde de camera iets naar onder kantelt. En als laatste een foto recht naar beneden.

Vervolgens downloadt de app de foto's en stuurt ze door naar de Hangar-cloud. Daar worden de foto's automatisch aan elkaar geplakt. Eenmaal gelukt, krijg je een link om het resultaat te bekijken.
 
Helaas is de Hangar 360 app alleen voor iOS.
 
Vervolgens downloadt de app de foto's en stuurt ze door naar de Hangar-cloud. Daar worden de foto's automatisch aan elkaar geplakt. Eenmaal gelukt, krijg je een link om het resultaat te bekijken.
Dat down(up)loaden, gaat dat ter plekke, waarbij je dus een internet-verbinding nodig hebt. Of kan dat later ook thuis via de Wifi.
 
Dat down(up)loaden, gaat dat ter plekke, waarbij je dus een internet-verbinding nodig hebt. Of kan dat later ook thuis via de Wifi.


Dat kan ook later, als je thuis bent, gaat perfect.
 
Ik heb er ook een gemaakt. Hangar 360 is best wel leuk. Maar was best eng om te zien dat alles zelfstandig gedaan werd. Vooral om dat die hoger dan 50 meter ging. Gelukkig stopte die op 90 meter. Het resultaat mag er zijn: Hangar 360 Photo
 
Maar was best eng om te zien dat alles zelfstandig gedaan werd. Vooral om dat die hoger dan 50 meter ging. Gelukkig stopte die op 90 meter.

Die 90 meter wordt aanbevolen door de app, dacht ik. Volgens mij kun je ook kiezen om de 'huidige' hoogte te beginnen. Zelf zat ik maar op 20 meter.
 
Eenmaal verbonden via de DJI GO app, kun je de Hangar app starten.
Toch nog even een paar vragen, voordat ik me eraan waag.
- Doet de app het toch wel, ook als je DJI Go app op de achtergrond houdt.
In de FAQ staat volgens mij dat je dat beter niet kan doen.
- Gaat de drone een behoorlijk eind vliegen, of maakt hij maar een klein rondje
- Hoe lang duurt zo'n vlucht ongeveer
Ik vind het namelijk best wel eng dat een app de besturing van mij overneemt.
 
Even uit de herinnering halen.
  1. Ik had alleen de app Hangar aanstaan. Als het in de FAQ wordt aanbevolen om alleen de app te draaien, lijkt me dat dan ook verstandig.
  2. de drone gaat recht omhoog naar 90 meter, of lager indien anders ingesteld. Er wordt alleen op de hoogte een paar (3) cirkel bewegingen gemaakt en gedurende die 3 omdraaiingen worden er 23 foto's gemaakt. Je kunt dat hele proces volgen op je scherm.
  3. Ik dacht dat alles bij elkaar hooguit 10 min. in beslag nam. Ik heb namelijk na deze vlucht, nog een tijdje met de DJI GO 4 app gevlogen op 1 batterij.
Groet,
Ton
 
Hoi Ton,
Dank voor je wel heel erg snelle reactie.
Ik ga het toch maar eens proberen. Vind de resultaten best wel gaaf.
 
Zorg er wel voor dat je batterij 100 % geladen is, tijdsduur van een sessie is inderdaad ongeveer 9 a 10 min, als je de sessie wilt onderbreken, kan je altijd bij de mavic ingrijpen direct met de sport toets
in te schakelen , en weer terug te zetten. kind kan de was doen !!
Het beste is de opname's te starten als de zon op z'n hoogst staat, controleer je camera settings weer , als je er mee stopt, (met het programma) Hangar 360 zet de camera-settings op fabrieksinstellingen terug. niet alles wordt teruggezet dus ff controleren.