Voorstellen

heetboven

New Member
Lid geworden
16 mei 2017
Berichten
4
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
42
Locatie
Netherlands
Hallo iedereen,

Ik ben Erik Cornelisse en kom uit Wierden. Sinds een aantal maanden in het bezit van een Parrot Disco (fixed wing) drone. Hij bevalt mij uitstekend en ik wil graag mijn vlieg en foto/film skills verbeteren. Vlieg vaak op de Veluwe en neem hem als het kan mee op vakanties.

Groet, Erik


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Vlieg je bij jou in de buurt met een waarnemer? Aangezien je in en tussen laagvlieggebieden woont?
 
Helaas is Hover niet 100% betrouwbaar als het om beperkingen in het luchtruim gaat. Hierbij een link met de officiële kaart Drone PreFlight by Aeret
Je kunt ook de app airspace avoid gebruiken daar staan ook gelijk de tijdelijke beperkingen (notam's)
 
Helaas is Hover niet 100% betrouwbaar als het om beperkingen in het luchtruim gaat. Hierbij een link met de officiële kaart Drone PreFlight by Aeret
Je kunt ook de app airspace avoid gebruiken daar staan ook gelijk de tijdelijke beperkingen (notam's)

Even voor 'the record'; Aeret is niet dé officiële kaart (niet dat die er wel is, die van het Kadaster is immers ook buiten gewoon beperkt in functionaliteit). Het is echter wel de meest bruikbare en up-to-date versie, maar er rechten aan ontlenen kan helaas niet.
 
Je hebt gelijk dat aeret niet de 100% officiële kaart is, hij is gelukkig wel heel behoorlijk up to date.
Voor iedereen die commercieel gaat vliegen is er wel een officiële kaart in de vorm van de ICAO kaart. Deze is echter van papier :) de app airspace avoid maakt ook gebruik van deze kaart en notam informatie. De app wordt door verschillende partijen geadviseerd en ondersteund waaronder de KNVvL.
 
niet dat die er wel is,
Jawel, dat is de 1:500.000 luchtvaartkaart van LVNL, inclusief alle amendmends vermeld in het AIP ;)
Netherlands 2017
inclusief GEN 3.2.8, momenteel:
8 CORRECTIONS TO CHARTS NOT CONTAINED IN THE AIP
Aeronautical information on the Aeronautical Chart ICAO 1:500.000 outside the Amsterdam FIR is published under reservation. For latest information on the adjacent FIRs consult appropriate AIPs and NOTAM.

Charts Location Corrections
Aeronautical chart
ICAO 1:500 000
Edition 2017 APRX 51°54'53"N 006°16'30"E Add hangglider site Zeddam.
APRX 52°01'09"N 006°19'06"E Add hangglider site Zelhem.
APRX 52°04'16"N 004°23'11"E Add wind turbine, ELEV 489 ft AMSL, lighted.
APRX 52°52'30"N 005°02'39"E Add 2 wind turbines, ELEV 397 ft AMSL, unlighted.
APRX 52°48'08"N 005°04'49"E Add 4 wind turbines, ELEV 561 ft AMSL, lighted.
APRX 52°49'00"N 005°03'06"E Add obstacle, ELEV 414 ft AMSL, lighted.

En inderdaad is AIRSPACEAVOID een door LVNL erkende en op bovenstaande gebaseerde app, die bovendien (mede door sponsoring door I&M / LVNL) gratis is. Voor als je het liever digitaal doet ;)
 
Jawel, dat is de 1:500.000 luchtvaartkaart van LVNL, inclusief alle amendmends vermeld in het AIP ;)
Netherlands 2017
inclusief GEN 3.2.8, momenteel:


En inderdaad is AIRSPACEAVOID een door LVNL erkende en op bovenstaande gebaseerde app, die bovendien (mede door sponsoring door I&M / LVNL) gratis is. Voor als je het liever digitaal doet ;)
Mijn excuses, hoe kon ik deze heilige graal die ik per slot van rekening zelf dagelijks gebruik nou vergeten :eek:
 
  • Leuk
Waarderingen: Marcel en Eric-Jan
Mijn excuses, hoe kon ik deze heilige graal die ik per slot van rekening zelf dagelijks gebruik nou vergeten :eek:
Ziet er indrukwekkend uit maar ik heb echt geen idee wat alles betekent. Dan is voor mij als hobbyvlieger aeret toch echt makkelijker.

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app