Recente inhoud door Eric-Jan

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
  1. Eric-Jan

    Vergunning Natura2000 hulp

    OK, nu gaan we weer terug naar het topic of ik zet er een slotje op. Dan kunnen we twee aparte draadjes aanmaken als we ieder onderwerp verder willen uitdiepen, maar dit dreigt te ver uit de bocht te vliegen. In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
  2. Eric-Jan

    Vergunning Natura2000 hulp

    Daar zit je toch echt fout. In militaire laagvlieggebieden wordt door defensie gewoon op boomtophoogte (ca 15 meter / 50 ft) gevlogen en mogen ze tot 0 meter als het een oefening betreft waarbij troepenverplaatsingen geoefend worden. Politie en ambulance helicopters mogen ook zo laag vliegen als...
  3. Eric-Jan

    Vliegen bij Geierlay-hangbrug Duitsland

    Ik ken de Duitse regelgeving voor wat betreft het vliegen in de buurt van infrastructuur niet, maar qua luchtruimstructuur zit je daar precies ver genoeg van Frankfurt-Hahn af om niet in gecontroleerd luchtruim te zitten. Bemand is het verboden om onder bruggen door te vliegen, maar als gezegd...
  4. Eric-Jan

    Vergunning Natura2000 hulp

    Dat komt uit een wetenschappelijk onderzoek dat moest aantonen dat het wel mee viel met de verstoring van vogels door drones... Het onderzoek toonde juist het tegenovergestelde aan en is daarom door de natuurbeschermingsorganisaties "gekaapt" om juist hùn punt kracht bij te zetten. Voor dat...
  5. Eric-Jan

    Vergunning Natura2000 hulp

    Dat maakt geen verschil. Een eigenaar / beheerder mag activiteiten binnen zijn eigen / beheerde gebied verbieden, dus ook het besturen van een op afstand bestuurbaar voertuig. Maar hij (m/v) mag dat uiteraard niet verbieden buiten het eigen / beheerde gebied, want daar heeft diegene geen...
  6. Eric-Jan

    In hoeverre het "ontwerp" al de status "vastgesteld" heeft gekregen, dat weet ik dan weer niet...

    In hoeverre het "ontwerp" al de status "vastgesteld" heeft gekregen, dat weet ik dan weer niet. Ik had ondertussen wel een versie verwacht die "Definitief" zou hebben geheten... :)
  7. Eric-Jan

    Google beheersplan en Twiske en je komt hier uit...

    Google beheersplan en Twiske en je komt hier uit: https://www.noord-holland.nl/Onderwerpen/Natuur/Natuurversterking_Stikstof/Natura_2000_beheerplannen/Beheerplannen/Ontwerp_Natura_2000_beheerplan_Ilperveld_Varkensland_Oostzanerveld_Twiske_2023_2029
  8. Eric-Jan

    Forum update

    yes; CTRL-F5 did the trick here :)
  9. Eric-Jan

    Drones verboden in natuur- en bosgebieden

    Als een drone onder de definitie van een luchtvaartuig valt (dat is wel het argument dat gebruikt wordt om alle andere regelgeving van toepassing te verklaren), dan geldt de uitzondering van lid 3 ook voor drones. Dat stukje van de Natuurmonumenten argumentatie gaat volgens mij niet op en...
  10. Eric-Jan

    Remote ID vanaf 2024

    2021/664 gaat alléén over U-space - en daarvoor is Remote-ID verplicht, staat er in. Maar er is meer luchtruim dan alleen U-space waar remote-id ook verplicht is (zie het antwoord van Wiebe; ik was op zoek, hij antwoorde uit zijn hoofd ;) )
  11. Eric-Jan

    Mijn eerste 360º gigapixel pano

    Dat is wel ernstig leuk, Wiebe! :D
  12. Eric-Jan

    Dat heb ik toen eerst aangevochten, daarna geprobeerd een vergunning te verkrijgen. Beide niet...

    Dat heb ik toen eerst aangevochten, daarna geprobeerd een vergunning te verkrijgen. Beide niet gelukt... Dus nee... vliegen in het Twiske is niet toegestaan (ondanks al die andere vergunde activiteiten en zelfs festivals...)
  13. Eric-Jan

    Hoi Bianca, Ik ben geen beheerder daar, hoor! :) Maar ik heb wel contact gehad met de beheerder...

    Hoi Bianca, Ik ben geen beheerder daar, hoor! :) Maar ik heb wel contact gehad met de beheerder omdat ik het met je buurman eens ben dat dat een ideaal oefengebied zou zijn. Maar zelfs toen al was er een algemene regel dat als er niets anders in het beheersplan was omschreven, dat dronevliegen...
  14. Eric-Jan

    ADSB verplicht of niet.

    Wel grappig dat jij het argument verhoogde veiligheid gebruikt, terwijl LVNL precies dat zelfde argument gebruikte om juist niet nòg meer ADSB blips op het toch al overvolle scherm te willen zien ;) Veiligheid bestaat óók uit het uit elkaar houden van airliners. Als dat in gevaar gebracht wordt...
  15. Eric-Jan

    ADSB verplicht of niet.

    ADSB is in de General Aviation niet verplicht. Wel in de commerciële luchtvaart (zeg maar het Schiphol verkeer), maar juist de gebruikers van het lagere luchtruim zijn niet verplicht ADSB te voeren. Wel is een mode C transponder verplicht boven 1200ft (zo’n 400m) in het grootste deel van...